Jatkata parast magamist

Kui pärast une ilmnevad peavalud ja halb enesetunne möödub kiiresti ega häiri tavalist elurütmi, võib põhjus olla banaalne. Kui teete seda, proovige panna need külili ja hoida käed kindlalt lapse seljal ja ees. Tema oma lastele kõigile pani, see ikka rahustab ja lapsel siis parem uni.

Kas müüdid uinaku kohta peavad paika? - Tervisenõu - Tervis

Miks võiks iga ema koos lapsega lõunaund magada Lõunauinak on loomuliku une ja ärkveloleku rütmi osa. Foto: Shutterstock Colorado Boulderi ülikooli teadlased tegid kindlaks, et lapsedkes lõuna ajal ei maga, ei tunne mängust nii suurt mõnu kui need, kes magavad.

Unepausita lapsed on närvilised ja nende probleemide lahendamise võime on uinakutegijatega võrreldes kehvem. Sama kehtib ka täiskasvanute kohta.

Navigeerimine

Teadlased kinnitavad, et täiskasvanud, kes teevad regulaarselt lõunauinakut, on suurema õpivõimega ja parema mäluga. Uinak värskendab aju, puhastades lühimälu ja tekitades ruumi uuele infole.

Sellise lühikese uinaku puhul pole uni nii sügav kui pikema magamise korral ja pärast ärkamist ollakse valmis jätkama oma päeva sealt, kus see pooleli jäi. Kui uinak kestab 30 minutit, võib pärast ärkamist end pool tundi pisut uimasena tunda, sest keha hakkas une ajal sügavama une faasi sisenema.

Uneprobleemid vs aeg-ajalt kokkuvarisemised

Sama kehtib ka tunnise uinaku kohta, ehkki 60 minutit päevast magamist annab mälule eriti hea restardi. Pikemaid uinakuid — umbes 90 minutit — soovitatakse neile, kelle öine uni on lühikeseks jäänud.

Kuna tegemist on ühe terve une- tsükliga, parandab see oluliselt emotsionaalset mälu ja loomingulisust. Niisiis: lõunauinak on hea nii kehale kui ka vaimule ja unepaus tuleks teha alati kui võimalik.

Ent öist jatkata parast magamist ei tohi ohverdada ega lühendada, lõunauinak on ööune täiendus.